حرفی که امروز با شما در میان می گذارم ، کمتر در کتابهای رنگارنگ موفقیت گفته شده

هست و جزو حکمت های کهن بشری ست       - البته هنوز هم کماکان کاربرد دارد -

که سعدی به خوبی از عهده بیانش برامده است آنجایی که می گوید :

 

کارها به صبر براید و مستعجل به سر در آید. 

 

با توجه به تجربه مکرر من و احیانا شما! این مطلب نیاز به اثبات ندارد که عجول شدن ما

در برهه هایی از عمر ما ، چقدر برای ما گران تمام شده است .

 

آفت زمان ما ، انجام کارهای سطحی و کم مایه است که به طور واضح دیده می شود ، 

کمیت جای کیفیت را گرفته است و دلیل این همه شتاب زدگی و سبک "فاست فودی"

برمی گردد به دنیای مدرن ما که سرعت را وارد زندگی ما کرده است ؛ از مترو تا قطار

سریع السیر و هواپیما و...که درجای خودش اتفاق مبارکی ست .

اما  هر امر خوبی در کنارش ، می تواند عوارض و آفت هایی هم داشته باشد ؛ که باید از

آن پرهیز کنیم .

جایی خواندم که در زمان هیجان ، توانایی عقل و ذهن انسان کاهش پیدا می کند - این

هم دلیل علمی برای حرف شیخ اجل - دقیقا مثل زمانی که اتومبیل در حالت سرعت

خیلی زیاد ، وزن کمی پیدا می کند و به همین دلیل هم در صورت کوچک ترین انحراف از

جاده ، واژگون می شود .

بگذارید از  تجربه خودم ، بگویم : 

دیروز در کتابفروشی شهر، پرسه ای زدم ؛ با کتابهایی مواجه شدم که عنوان های دهن

پرکنی داشتند : از همه جلو بزنید - استثنا باشید- و جالب این بود که بخاطر کرونا اجازه

دست زدن به کتابهارا هم نداشتم تا از محتوایشان سر در بیاورم ، بلافاصله بی خیال همه شدم!.

کتاب خوبی دیدم ؛ خوبیش این بود که نویسنده اش را می شناختم - ایشان کسی نبود

جز شهاب اناری - ( خوبی نویسندگان داخلی این هست که مطالب را بومی سازی می

کنند)  و کتاب خوبی هم بود ؛ البته بعد از این که کتاب را خانه بردم وخواندم ، متوجه این

قضیه شدم!

الان فکر می کنم اگر من چشم بسته و عجولانه خرید می کردم ؛ کلی کتاب ، با محتوای

بی ارزش و تکراری را با بهای گزاف خریده بودم.

لطفا همیشه سنجیده عمل کنید!!.