یکی از راه های بدبختی ، بی کدار به آب زدن هست ؛ اگر می خواهید به همه ثابت کنید که چقدر یک انسان می تواند بدشانس و بدبخت و شکسته خورده باشد ، بدون اندیشه و تامل و بالا و پایین کردن ، و یا مشورت با دیگران راسا دست به کار شوید .

سریع ترین راه برای نتیجه نگرفتن از چیزی ، عجول بودن هست.

پس تا اینجا با من موافق هستید که آدم همیشه باید قبل از عمل (هر عملی ! چه عمل جراحی یا حتی عمل کوفتی ) باید و ناچار فکر کند.

همه ابعاد یک قضیه را قبل از اقدام در نظر بگیرید،  تا بعدا متضرر نشوید.

از خودم مثال می زنم ؛  چند وقت پیش بنده برای شروع کسب و کاری ، مقداری طلا فروختم ؛ من همه جوانب کسب و کار فکر کرده بودم اما... همینکه طلا ها را فروختم ،ظرف 24 ساعت طلا به طور وحشتناکی کشید بالا .

من با خودم گفتم اگر طلا هارا نمی فروختم ؛ بیشتر سود می کردم.

چون من به این بعد از قضیه نگاه نکرده بودم ؛ اینه که میگم شما ، مسئله را از همه جوانب پیدا و پنهان بررسی کنید.

 فروشندگان و معامله گران حرفه ای از این ترفند به نحو احسن استفاده می کنند ؛ وقتی کالایی را برای شما معرفی می کنند، اینقدر از مزایای دیگر کالا می گویند که حواس شما از نقطه ضعف اساسی اون کالا پرت می شود.

در واقع هنرشان  ، پرت کردن حواس شماست.

پس اگر می خواهید دچار اغفال و شکست نشوید ، خوب بیندیشید.

حفظ آرامش در مواقع حساس تصمیم گیری خیلی مهم هست.

پس تا می توانید دچار شتاب زدگی و جو زدگی نشوید .

هیچ اجباری در کار نیست .

شما مجبور به انجام هیچ کاری نیستید.